هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

هفدهمین دوره از لیگ برتر بسکتبال با شرایط منحصر به فرد، کاهش تیم‌ها و تیم نداشتن بازیکنان زیاد از فردا آغاز می‌شود.

 

 

به گزارش ایسنا، لیگ برتر بسکتبال در حالی از فردا آغاز می‌شود که وضعیت این فصل از مسابقات منحصر به فرد است. هفدهمین دوره از لیگ برتر بسکتبال فردا (دوشنبه ) با حضور 9 تیم برگزار می‌شود که تمینا نماینده اصفهان است که به تازگی حضورش را در لیگ برتر قطعی کرده است.

 

پس از جام جهانی و بازی‌های آسیایی فدراسیون بسکتبال بدون توجه به سازمان لیگی که سال گذشته آن را تشکیل داد برای برگزاری لیگ اقدام کرد. تعدیل فدراسیون آنقدر زیاد بود که به انصراف تیم‌ها نیز توجهی نمی‌شد تا بالاخره 12 تیم سال گذشته به هشت تیم تبدیل شوند و برای بازیکنان مشکلات زیادی به وجود بیاید.

 

بزرگ‌ترین نکته این فصل هم تیم نداشتن حامد آفاق است که تاکنون با تیمی به توافق نرسیده و هنوز مشخص نیست که بهترین پست دو فصل گذشته لیگ چه آینده‌ای دارد.

 

نکته دیگر انتخابات فدراسیون بسکتبال است که به طور کامل لیگ را تحت تاثیر خود قرار داده است. ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی از سه شنبه آغاز می‌شود و حالا باید منتظر شد و دید با آمدن رییس جدید تغییراتی ایجاد می‌شود یا نه. با این حال فدراسیون کنونی بسکتبال برای برگزاری سریع لیگ تحت انتقادهای زیادی قرار گرفت، اما کارش را انجام داد.

 

* لیگ ملی و لیگ حرفه‌ای

 

برای نخستین بار در لیگ برتر فدراسیون تصمیم گرفت تا برای میدان دادن به جوانترها دو لیگ برگزار کند، لیگ ملی و لیگ حرفه‌ای که پشت سر هم برگزار می‌شود تصمیم جدیدی است که گرفته شده و طبق برنامه در لیگ ملی بازیکن خارجی حضور ندارد و تنها بازیکنان ایرانی باید با آن رقابت‌ها کنند. پس از پایان این لیگ تیم‌ها دو بازیکن خارجی را جذب کرده و وارد لیگ حرفه‌ای می‌شوند. این نحوه برگزاری لیگ نیز موافقان و مخالفان زیادی داشت که بالاخره در جلسه فدراسیون با نماینده تیم‌ها تصویب شد و لیگ به همین شکل برگزار می‌شود.

 

* نقل و انتقالات دقیقه‌ 90 و رفتن صمد از مهرام


erfan khoshkhoo-24-26.jpg

 

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر همانند سال‌های گذشته در دقیقه‌ 90 برگزار شد و تیم‌ها در حالی که مرداد ماه زمان انتقالات تمام شده بود بعد از بازی‌های آسیایی ،‌بازیکنان خود را جذب کردند. نکته جالب توجه این بود که فدراسیون بسکتبال یک زمان را برای نقل و انتقالات مشخص کرد، اما سهمیه بازیکنان ملی معلوم نبود و تیم‌ها نمی توانستند نفرات خود را جذب کنند. با این حال در این فصل ایران سه لژیونر در لیگ چین دارد. مهدی کامرانی، ارسلان کاظمی و حامد حدادی به این کشور رفتند و صمد نیکخواه بهرامی به لیگ ایران برگشت. از مهرام جدا شد و بعد از سال‌ها به تیم پتروشیمی یعنی رقیب دیرینه مهرام پیوست. اصغر کاردوست، دیگر لژیونر ایران بود که در این فصل به کشور باز گشت و در لیگ برتر با تیم پالایش نفت آبادان به میدان می‌رود. ملی‌پوشان دیگر هم در تیم‌های مختلف لیگ جذب شدند و کارشان را آغاز کردند، اما همان طور که گفته شد هنوز وضعیت حامد آفاق معلوم نیست و امروز تیم جدید او مشخص می‌شود. حامد آفاق در میان بازیکنانی که تیم ندارند ستاره است و نامش دیده می‌شود باید بدانیم که در این فصل بازیکنان زیادی هستند که نتوانستند با تیمی قرارداد ببندند.

 

نکته دیگر این است که برای فصل جدید لیگ برتر همیاری زنجان انصراف داد، بهشت هیرکان نتوانست در لیگ برتر سرمایه‌گذاری کند، گاز بابل مجوز حضور در لیگ نگرفت، اهواز هم نتوانست فدراسیون را برای حضور در لیگ برتر راضی کند، افرا خلیج فارس بعد از درگیری‌ها با فدراسیون انصراف داد و نیروی زمینی هم در دسته یک حاضر شد.

 

* پتروشیمی

 

مدافع عنوان قهرمانی لیگ ایران رقابت را با جذب بهترین بازیکن در فصل نقل و انتقالات آغاز کرد. ماهشهری‌ها که بعد از دو قهرمانی توانستند بالاخره صمد نیکخواه بهرامی را جذب کنند، حالا با حضور او نگاه ویژه‌ای به این فصل دارند و آماده‌تر از قبل هستند. در کنار کاپیتان تیم ملی بسکتبال محمد جمشیدی و عرفان نساج پور دو سهمیه ملی دیگر پتروشیمی هستند. آفاق از ماهشهر رفت و سهراب نژاد هم‌چنان کاپیتان زردپوشان جنوب است.

 

* مهرام

 

نایب قهرمان دو فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال امسال را هم با مصطفی هاشمی آغاز می‌کند. سرخپوشان پایتخت در این فصل صمد نیکخواه بهرامی را ندارند، اما تمامی بازیکنان قبلی خود را حفظ کرده‌اند. اوشین ساهاکیان، سعید داورپناه و فرید اصلانی سه سهمیه ملی مهرام هستند و در کنار آنها موسی نبی پور، مهدی اسماعیلی، آرمان زنگنه، نوید رضایی فر، مهیار مهر و سجاد مشایخی دیگر بازیکنان مهرام هستند.

 

* دانشگاه آزاد

 

دانشگاهی ها یکی از تیم‌هایی بودند که خیلی خوب کارشان را آغاز کردند. تمریناتشان به موقع بود و بازیکنانی که خواستند را به خدمت گرفتند. با این که میثم میرزایی و محمد جمشیدی را از دست دادند اما جواد داوری ، آرن داوودی، رضا لطفی و روزبه‌ارغوان را جذب کردند. مهران شاهین طبع که در فصل قبل لیگ با دانشگاه آزاد سوم شد، در این دوره تیمی بهتر جمع کرده و نگاهی به فینال مسابقات دارد. او در دانشگاه آزاد تغییری از بازیکنان جوان و با تجربه دارد که اگر هماهنگی لازم را به دست بیاورند از مدعیان لیگ ملی و حرفه‌ای خواهند بود. البته موفقیت این تیم در لیگ برتر بسکتبال به توجه بیشتر مسئولان دانشگاه به خصوص محمد دادگان نیاز دارد.

 

* هفت الماس قزوین

 

محمدرضا اسلامی در این فصل هم تیم جوانی را بسته و اکثر بازیکنان تیم ملی جوانان را در اختیار دارد. او که هدفش آماده کردن جوانان برای جام جهانی 2015 است حالا ترکیبی دارد که نایب قهرمان آسیا شده و با تجربه است. این تیم قزوینی در فصل گذشته نمایش قابل قبولی داشت و نشان داد که می‌تواند حریفی گردن کلفت برای مدعیان باشد. حالا این تیم جوان چند مهره دیگر تیم ملی را جذب کرده است و با همان ترکیب تمام ایرانی‌اش در مسابقات شرکت می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، دیگر تیم‌های حاضر در لیگ همچون صنایع، گرگان و مشهد بازیکنانی بومی دارند.

 

برنامه هفته‌ نخست لیگ برتر

 

مهرام – ثامن مشهد ساعت 16 سالن آزادی

 

دانشگاه آزاد – صنایع ماهشهر، ساعت 16 سالن حکیمیه تهران

 

نفت آبادان – شهرداری گرگان، ساعت 16 سالن آبادان

 

دو تیم هفت الماس قزوین و نماینده اصفهان 20 آبان رقابت می‌کنند و پتروشیمی استراحت دارد.




برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 19 آبان 1393 ] [ 13:53 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 154
بازدید کل : 178599
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar